Dieta prebiotyczna-to bardzo proste!

Jedna z najzdrowszych odmian dyni-Hokkaido

Możemy czuć się lekko zagubieni, gdy staje przed nami zadanie z którym nie oswoiliśmy się należycie, np. zadanie modyfikowania odżywiania tak, by podnieść jego wartość prebiotyczną. Jak prowadzić dietę by nas odtruwała i wspierała zdrowe szczepy bakterii jelitowych? Tu możemy odetchnąć z ulga. Jest do tego całkiem prosty klucz. Naczelną wskazówką którą powinniśmy się kierować jest to, czy dany produkt spożywczy da się zakisić. Nie spotkałem jeszcze kiszonego boczku, kiszonej szynki czy kiszonego oleju rzepakowego. Tu waśnie ukrywa się tajemnica podświadomego, albo raczej istniejącego w świadomości społecznej przekonania, przekonania o tym, surówka dodana do posiłku podnosi jego zdrowotność. Bo i tak jest! Kapustę świetnie się kisi! Podobnie ogórki, kalafior, jabłka(!). Nawet z ukiszeniem sałaty nie ma problemu. Skoro produkty te  tak łatwo dają się kisić to znaczy, że są odżywką dla korzystnych bakterii jelitowych! Dlaczego więc szukamy produktów działających silnie prebiotycznie? Dlatego, że zazwyczaj nie jesteśmy w pełni zdrowi i wymagamy leczenia. Skąd o tym moje przekonanie? Wystarczy obejrzeć brzuszki pań i panów.  Warto tu zerknąć na stronę stowarzyszenia lekarzy leczących dieta zgodnie z koncepcjami dr F.X. Mayr. (www.fxmayr.com) Wchodząc na tą stronę zobaczymy rysunki sylwetek ludzi. Tylko pierwsza z lewej sylwetka odpowiada człowiekowi ze zdrowym przewodem pokarmowym. Pozostałe mają różnej natury defekty trawienia-powiązane z dominacją różnego rodzaju flory bakteryjnej. Mam duże wątpliwości w odniesieniu  do modnych diet odchudzających, chętnie podejmowanych, bo smacznych i łatwych do prowadzania. Rzadko są to diety prebiotyczne i mogą nieść ryzyko intoksykacji. Nie jest najważniejszym elementem diety szybkość spadku masy ciała. To samo osiągniemy truciznami-np. papierosami. Proces odchudzająca uwalnia dużo toksyn zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Nie uwzględnienie intoksykacji może być przyczyną niepowodzeń. Rzucamy taką dietę bo bardzo źle się czujemy. Teraz wskazówka odnośnie kilku produktów działających silnie prebiotycznie: topinambur, marchew, cykoria (korzeń), kapusta, jabłka, dynia. Nawet w chleb może mieć działanie probiotyczne (skórka).

Ten wpis został opublikowany w kategorii zdrowie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Dieta prebiotyczna-to bardzo proste!

  1. Lidia D. pisze:

    Panie Doktorze, z okazji Imienin- dużo zdrowia, jeszcze wiecej pasji i nieustającej satysfakcji z coraz większej grupy zwolenników Pańskiej wiedzy nie tylko medycznej!
    Sto lat!
    Lidia D.z rodziną

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s