Rzecz w wychowaniu dzieci ważna, a zapomniana.

Przez tysiąclecia wielką wagę przywiązywano do odpowiedniej pielęgnacji i wychowania dzieci, biorąc pod uwagę wykształcenie najlepszych cech związanych z płcią. Nie przypadkiem po ukończeniu 7-9 roku życia zabierano dzieci spod kurateli mamy wprowadzając po rożnego rodzaju rytuałach inicjacyjnych do kręgu męskiego. Generalnie mężczyzna jest stworzony do bycia aktywnym w świecie zewnętrznym, podboju świata. Najważniejszą cechą męską jest wola. Prawdziwy mężczyzna reprezentuje harmonijne przejawianie się siły woli, którą poprzez siły fizyczne kreuje świat zewnętrzny. Teraz płeć męska ma trudne życie, gdyż ciężar wychowania dzieci i młodzieży od żłobka aż po okres pełnej dojrzałości spoczywa na kobietach. Na dodatek obce naturze męskiej jest wprasowanie młodego mężczyzny na wiele godzin w ławkę szkolną. Bierność fizyczna daje przykre skutki. Następuje zachwianie równowagi pomiędzy wolą a myśleniem z przesunięciem w kierunku myślenia. Myślenie połączone z zahamowaniem sfery woli powoduje pojawienie się pracy na „biegu jałowym”. Praca jest, ale łatwo przyjmuje formę bezproduktywnego intelektualizmu. Pozostałe resztki woli wtapiają wszystkie cechy osobowości w ten stan, dopełniając obrazu czczego intelektualizmu. Nie przypadkiem słynny ekonomista Glen Glider wykrył przyczyny ubóstwa. Ujął to w swojej książce „Bogactwo i Ubóstwo”. Uważa on, że czynnik decydujący o tym, czy dana okolica lub dzielnica miasta jest biedna, stanowi ilość zamieszkujących ją starych kawalerów. Mają oni nawet za mało woli, by się ożenić. Natomiast bogate dzielnice zamieszkują żonaci i posiadający wiele dzieci. Taki stan jest dopiero wyzwaniem dla mężczyzny. Intelektu nie używa do czczych rozważań, tylko po to, by swoje działania uczynić najbardziej owocnymi.

Kobiety mają się lepiej. System edukacji jest bardziej dla nich przychylny. Wystarczy zajść do Empiku. Proporcja kobiet i mężczyzn jest jak 5:1. Nie dlatego, że mężczyźni są nieukami, tylko dlatego, że zjawiają się tam w poszukiwaniu konkretnych rozwiązań. Kobiety nie mając dominującej cechy woli, wpływają inną drogą na otaczający świat. Kreują rzeczywistość przez działanie intelektualno-emocjonalne. W świecie biernych mężczyzn wpychane są w próżnię przez nich pozostawioną. Działają uruchamiając siłę woli i wszelką aktywność z wolą powiązaną. Da się to zrobić, ale tłumi to własne, często nadzwyczajne założenia.

Kluczowym momentem właściwego kształtowania własnych kobiecych lub męskich założeń jest okres niemowlęcy i wczesno-dziecięcy. Tu możemy skutecznie zainicjować lub zaburzyć rozwój. Po urodzeniu dziecka ważnym działaniem jest otaczanie go odpowiednimi kolorami. Dobrze jest, by nie gubiło się w rozległej przestrzeni, zaopatrzyć łóżeczko w baldachim. Dla chłopców odpowiedni jest różowy – ten kolor rozwija wolę, dla dziewczynek – niebieski. To działa zawsze. U chłopców rozwija się wola, u dziewczynek – rzeczowe myślenie. Jeśli chcemy na spotkaniu mieć nowe pomysły i idee zbieramy się w pokoju niebieskim, jeśli chcemy podjąć wiążące decyzje – w różowym.

W wieku dojrzałym wszelkie zaburzenia w sferze woli i myślenia doskonale leczy dobrze dobrane małżeństwo.

Ten wpis został opublikowany w kategorii zdrowie i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s